Saturday, September 12, 2015

34 weeks.

Bebelan dari NFM pada 1:10 AM
Assalamualaikum.

Topic : 34 weeks of pregnancy.

Dah masuk 34 weeks dah minggu ni. Barang baby almost complete except for pampers belum beli lagi. Tunggu husband balik JB baru settle kan apa yang belum beli. Tak seronok beli barang baby sorang-sorang.

Checkup 34 weeks ni Alhamdulilah semuanya bagus according to Dr Rohaini. Position baby bagus cuma belum engage lagi je ke laluan dia nak keluar. Dr Rohaini kata, anak pertama ni selalunya dia akan engage dalam minggu 37 or 38 macam tu.

Berat baby dah 2.37kg. Berat mak dia biarlah rahsia eh. Wiwiwi. Tapi sebulan naik 1kg je, cuma ada beberapa bulan tu maintain and ada sekali tu naik 2kg dalam masa sebulan. Ngeri jugak tengok badan ni sebab besar sangat. Baju pun ketat sendat dah. Padan muka siapa suruh sebelum ni pakai baju cukup-cukup size je. Haha.

Doctor suruh jaga makan sebab doctor taknak baby besar. Aku pun taknak baby besar sangat. Sedang-sedang okay dah. Takut payah nak keluar. Dia dah keluar nanti kita besarkan la dia. Hihi. Doctor kata ada patient dia expected baby 3.4kg sekali keluar 3.9kg terus kena Czer sebab besar. Aku berdoa sangat supaya aku dapat bersalin normal.

Alhamdulilah baby sangat active. Dia tahu agaknya yang mak dia ni selalu sesorang tu yang dia ajak memain tu.

Antenatal Class.
Aku dah register untuk Antenatal Class. Nasib time tu husband dah balik so boleh pergi dengan dia. Nanti pasal antenatal class aku update lain.

Next checkup lagi 2weeks. Semoga semuanya baik-baik je. hihi.

0 comments:

Post a Comment