Thursday, November 4, 2010

Usaha tangga kejayaan.

Bebelan dari NFM pada 12:35 PM
Awal-awal nak bagitahu ini entry kali ni mungkin orang rasa aku perasan gemuk.Tapi aku tak kisah sebab ni badan aku,hanya aku je perasan perubahan pada badan ini. Cuti hari tu masa Abah sampai je rumah,dia tengok aku and terus,

"Anna,kenapa makin gemuk ni Abah tengok? Exercise la,pergi jogging semua.Bangun pepagi pukul 7am tu keluar pergi jogging"
Alasan aku : "Keluar pepagi pergi jogging nanti kena kejar anjing.Kalau jogging petang ada kelas"
Tapi aku pun rasa aku dah gemuk sebabnya,bila aku amik picture aku sendiri,aku rasa pipi aku ni dah macam pau. Nampak gila naik. Perut aku lagi la,tak selesa bila duduk sebab dah berlapis.Dah tak boleh perasan dah,perut slim. Dah macam kuih lapis.
Sebelum ni memang la ada pergi jogging swimming semua tapi dah lama tak buat,hari tu nak pergi tapi kawan-kawan aku tak boleh nak pergi. So,aku habiskan masa di rumah je.Plus,Apiez pun ada bola. Tapi semalam,terasa sangat cool and siapa-siapa yang follow Twitter aku or add BBM aku akan perasan status ku berbunyi begini,

"Ohh,I feel so damn fit! Auww!"

*okay itu ayat perasan.
Semalam petang bertemankan Apiez the boyfriend and Azzfar the Papa pergi jogging dekat Cyberpark. Habis jogging,pergi swimming pulak.Tambah lagi sorang Med and Jieja tapi Jieja tak join mandi sekali hanya tengok kami berenang-renang jee.


Then on last Tuesday pulak,had a conversation with Zainal the classmate dekat tangga FOM,saja melepak kat situ sebab aku tak boleh masuk kelas sebab kelas full,dia pulak keluar kelas sebab bosan dalam kelas. Lalu dia bertanya,

"Ryna,I nak tanya sikit eh?Kenapa eh sekarang ni I tengok you makin berisi? Dulu masa first-first I kenal you,you kurus je"

Okay fine,aku betul-betul dah gemuk sampai orang perasan. Apiez sendiri cakap aku dah berisi sikit. So,hopefully lepas ni nak kurus,takde la kurus sangat,cukup la sekadar kecikkan perut ni dan kebawah. Thank you.

0 comments:

Post a Comment