Saturday, February 16, 2013

First Blouse!

Bebelan dari NFM pada 8:45 PM




Proud with myself because I able to sewing my own blouse. Yeay! Sebelum ni aku pernah masuk kelas menjahit baju kurung and tudung. So, ada la buat baju kurung sendiri tapi baru 2 helai la so jahitan tak de la kemas lagi kan. Banyak lagi yang nak kena belajar.

So, ini la dia my first blouse yang aku jahit sendiri. It fits me well but next time nak kena labuhkan lagi kot. Sebab rasa macam tak selesa pulak nanti. Blouse ni aku buat tangan dia besar bawah. Saja je. Tapi untuk leher and cantuman tangan tu tak berapa nak elok. Banyak lagi nak kena practise. Kain untuk baju ni pun best. Tak mudah ronyok and kain dia selesa sangat tak panas walaupun kain dia tebal sikit. 

Puas aritu merayap sekitar Jalan TAR nak cari jenis kain ni. Kain ni aku beli kat Kamdar Angsana. Then pergi la Kamdar kat Jalan TAR tu tapi kain ni takde. Yg banyak jenis kain cotton je. So, dah alang-alang aku kat JB ni, aku beli kat Angsana je la. 

Aku tunjuk baju ni dekat adik aku and dia suka and dia mintak aku buat untuk dia. Tunjuk kat Jieja dia pun sama suka and dia sendiri pun cakap kain tu best. And paling wajib kena tunjuk dekat boyfriend aku la. Dia sentiasa support. Dia cakap cantik. First baju kurung aku jahit sendiri pun aku pakai keluar dgn dia pergi wedding cousin dia. 

Niat di hati ni lepas ni nak buat baju sendiri je dah malas nak amik stock barang kat supplier untuk FhenaWardrobe tu. Lagipun dapat reduce cost. and yang paling penting SATISFACTION. Sebab bila kita buat baju kita sendiri, kita akan rasa puas hati. Tu yang bersungguh-sungguh belajar sendiri ni. Sebab dah plan dari dulu tapi sekarang baru dapat buat.

Lagipun dulu time aku kekecik, aku ingat lagi bila weekend je. Duduk rumah bertiga dgn abah and Eqa. Petang sikit amik arwah mak dari kelas menjahit. Masa aku darjah 6 kot kalau tak silap, mak ada la jugak ajar aku memain dgn mesin jahit dia. And arwah mak suruh aku belajar menjahit sebab dia kata boleh buat kerja dari rumah and dapat duit. Kalau arwah mak ada sekarang ni,rasanya dia bangga dengan aku tak? 

0 comments:

Post a Comment