Saturday, February 16, 2013

Part Time Job

Bebelan dari NFM pada 4:58 PM
Assalammualaikum everyone!

Lamanya tak update blog. Rasa macam setahun je. Banyak gila nak cerita tapi biasala nak cerita semua benda kat sini 2 bulan pun belum tentu habis lagi kan. hihi.

Well. Aku tengah semester break sekarang ni. One month. MMU ni kejap bagi cuti 3 weeks. Kejap 2 weeks. Kejap 1 month. Confused. So,since cuti ni rasa macam taknak la menghabiskan sisa-sisa hidup ni dengan membuta sampai ke petang. I've decided that i wanna do a part time job. Setelah merengek-rengek dekat Jieja. Now, I've got the job at Sigmax. Done with training on last Friday. This Tuesday dah boleh start kerja dah. 

At first, aku dah bagitahu Abah yang aku nak buat part time job but dia macam tak agree. But biasala aku kan degil sikit and nak jugak and after the training, I called him and let him know. Memula aku bagitahu tu, dia macam not interested and aku rasa aku tahu kenapa. Mesti dia fikir,


 " Why my daughter needs a part time job since I give her the pocket money" 

or

 " I was afraid she couldn't cope with her studies" 


But after I explained everything to him and he kept asking what is my job and bla bla bla. Now, he seems okay with it. 

WHY DO I NEED A PART TIME JOB?

Eceyh. Dah macam Essay sekolah dah tajuk tu. haha. 

Sebabnya, tahun ni I've reached 25. TWENTY-FIVE! 25 okay! Tak muda tu. From my perspective, perempuan ni bila dia dah mencecah 25 dia dah dianggap tua tau. Masa zaman kekecik dulu. Aku selalu berazam yang aku nak kahwin before 25 or tepat-tepat 25 bila aku tengok orang-orang tak kahwin lagi time tu and aku rasa dia dah tua. Okay bab kahwin tu bab lain. Jadi, bila dah semakin tua ni, aku rasa macam serba salah sangat nak mintak and depends semua duit mintak dekat Abah. Lagi pun, aku kena la kumpul duit jugakkan untuk diri aku sendiri. Saving tu penting. Penting sangat. 

Sebab kedua, aku nak berpengalaman dalam dunia ni. Bila kita cuba benda baru, kita akan kenal dunia baru. So,dari situ kita boleh observe sekeliling kita. Dari situ kita boleh build a confidence dalam diri. Lelagi aku yang tak ada confidence ni. So, why not I give myself a challenge right? 

Ermm, 2 sebab je kot penyebab musababnya. Takde lagi dah.

Aku kerja ni untuk masa cuti ni je sebelum class start balik on 11th Feb. Akan tetapi kalau keadaan mengizinkan and aku ada banyak masa free aku teruskan kot. KOT! So, goodluck to me! 




0 comments:

Post a Comment