Friday, January 16, 2015

The Wedding [ p a r t 1]

Bebelan dari NFM pada 5:07 PM
Assalamualaikum.

Alhamdulilah selesai sudah majlis pernikahan & persandingan perkahwinan aku dan suami. 
Eh, kita dah ada suami la sekarang. *shy.

21th November 2014
dengan sekali lafaz sah aku jadi seorang isteri kepada Mohamad Hafiz yang tersayang dan terhandsome. Tukar status dah dari Cik Fharina ke Puan Fharina. Perasaan aku? Belum tentu korang faham sebab aku sendiri tak faham.

Betul kata orang, hari pernikahan tu memang takkan kita lupa sampai bebila. Mungkin orang yang belum kahwin and belum ada perancangan nak kahwin tu anggap ala kahwin tu seronok dapat berdua dengan suami bermanja bagai tanpa segan silu -- tu yang ramai dok tanya boyfriend bila nak kahwin ni? Tahukah anda, bila dekatnya hari pernikahan tu korang berfikir banyak kali betul ke keputusan yang kau buat tu? Sebab satu ayat tu kau rasa ada satu gap antara kau dengan keluarga kau. Trust me, kau akan rindu keluarga kau bagai nak gila.

 Satu hari sebelum nikah, aku minta Abah bawak aku pergi ziarah kubur mak. Aku nak jumpa mak sebelum anak dia ni masuk ke dunia baru. Dalam aku siapkan majlis perkahwinan aku, aku memang terbayangkan mak ada. Mak ada dengan aku tolong aku. Itu buat aku kuat. Sampai kubur jangan cakap la, menangis dah macam tiada lagi hari esok tapi Abah cakap, " Anna jangan nangis. Kalau Anna nangis, nanti mak sedih" Haa, itu lagi sedih.

Tiba hari pernikahan esoknya, macam-macam aku rasa sampai aku terfikir betul ke aku dah bersedia untuk semua ni? Pagi hari nikah tu, again menangis lagi. Aku fikir tentang Abah tentang adik-adik and of course tentang mak. Mak takde di hari paling penting aku. Nenek aku peluk aku kuat suruh banyak bersabar. Bila tengah makeup, Abah naik bilik aku tengok aku. Dah siap makeup semua, amik gambar dengan kengkawan semua and again bila hati kau tengah sebak, perasaan nak menangis tu kuat sangat. Lagi sekali peluk Abah nangis lagi. 



Kesian MUA aku si Gie tu dok kena touch up make up aku. Hihi. Tiba saat nak nikah pergh gemuruh gila okay macam aku pulak yang nak kena lafaz akad. Haha. Tapi macam biasalah, aku non-stop nangis dari start sampai akhir. Gembing rupanya aku ni.

Apa-apa pun aku bersyukur sangat sebab selesai sudah majlis pernikahan kami. 


0 comments:

Post a Comment