Thursday, March 3, 2011

Sewing 2.

Bebelan dari NFM pada 7:37 PM
Ini dia sambungan entry, okay firstly aku buat pouch ni. Boleh simpan barang-barang macam aksesori rambut ke,apa-apa je la.hehe. Aku buat simpan barang jahit macam gunting,jarum tu semua. Senang.

Kain lace and button diperlukan. Then susun-susun,jahit-jahit.

Okaay taaraaa! Siap dah! Sorry la ni first time buat so senget-benget sikit susun.
Okaay untuk second craft ni,aku buat tempat pocket tissue. Berbentuk kereta dengan no plat, FM7. FM for Fharina Mohamad and 7 tu no fav aku sempena my birthday :)

Kereta ni ada 2 side,depan dan belakang. Merah atas ni depan,hitam bawah ni belakang.

Cara nak amik tissue,senang je,bukak la bonet belakang kereta tu.Hehe.

Okaay yang ketiga ni pulak memang aku nak buat sangat sebab aku rasa aku amat perlukan. HP Pouch! Disebabkan aku suka gajah so aku decide nak buat design gajah. So,piker nak kain color apa, gajah color apa and benang color apa. So,ini dia :
Kita potong kain berbentuk gajah.

Lepas tu, kita letakkan atas kain yang kita dah pilih tu and kita pin kan gajah tu supaya dia tak senget benget or bergerak bila kita jahit dia.

Then kita mula jahit-jahit.
Finally siap! Comel tak? Ni aku punya aku buat HP Pouch untuk hp Nokia aku.
Then aku dapat 2 request dari 2 adik lelaki aku suruh buatkan jugak untuk BlackBerry mereka.So,dalam 1 hari aku boleh siapkan 2 hp pouch ni. Dorang pilih nak color apa,nak design apa semua,nak button ke nak tape ke,so aku buat and jahit. Hasilnya,inilah :)


Daus pun suka dengan gajah aku,so dia pun mintak buat gajah jugak. Comelkan!


p/s : kain lining dah beli,so boleh buat coin purse pulak.

8 comments:

Amalina said...

comel! malin pernah tgk org buat business mcm ni kt tv3 haritu..hehe..ryna! apa lg..bukak business! =D

NFM said...

woaah malin! hehe. alaa ryna baru je lg tp kalau org request.insyaallah.cewah!HAHA!

Anonymous said...

meh i nak request. i nak mickey mouse boleh tak fharina?

NFM said...

woaah ini serious ke main-main? :)

Anonymous said...

seriuslahh. :) bila boleh siap? heee :D

NFM said...

HAHA! utk hp apa?

Anonymous said...

untuk blackberry. mickey mouse tau fharina.

nur aishah bte abd hadi said...

anna belajar kat mana
comel bangat

Post a Comment