Friday, June 8, 2012

New pet coming soon.

Bebelan dari NFM pada 12:45 AM
Hey hey dah lama kan tak update apa-apa pasal kucing-kucing kesayangan. Kelly, Keero, Simon and Lucky sihat-sihat belaka. Simon makin mendebabkan diri. Mungkin stress Sky dah tinggalkan Johor Bahru kot. Sangkar mewah dia yang tinggi bertingkat-tingkat tu habis patah sebab dia makin gemok and suka main lelompat. Ramai tanya taknak kahwinkan dorang lagi ke sebab mereka nak salah sekor anak-anak mereka nanti since Kelly sekali beranak 6 ekor kan and dah sampai generasi ketiga dah. Anak-anak dia pun dah semakin membesar dengan tuan yg lain. Btw, ada terlintas tapi nanti siapa nak jaga kalau aku dah ulang-alik JB-Cyber kan. So, nanti la dulu okay. 

Btw, for now tengah busy survey Sugar Glider. Kira aku ringkaskan as SG la okay. My lil bro ni nak sangat SG ni and btw aku pun pernah terlintas nak bela tapi takut kang kekucing merajuk pulak mama dia ada perhatian lain kan. Since Faezah ada bela so tanya la dia tips yang perlu kan. SG belum beli lagi sebab uncle kedai tu kata tunggu 2,3 weeks lagi and dia jual RM250  sekor tapi disebabkan aku ni selalu beli kucing ke barang2 dgn dia,hamster semua mmg beli dgn dia so dia bagi aku murah. And ni aku nak beli 2 ekor ni mesti dia boleh bg aku murah. Bayangkan ada satu rumah kucing ni, rumah tau bukan cage harga dia RM450 tp dia bg aku RM400. Tapi tak beli lagi tengah fikir duit.

At first nak beli sekor je but Faezah pesan suruh beli 2 ekor kiranya sepasang la. At least dia tak sunyi and tak merajuk and insyaallah tak cepat mati.So dalam masa 2,3 weeks ni nak cari cage 3ft and segala accessories untuk cage tu. The problem is kat JB ni aku tak tahu kat kedai mana yang ada jual-jual memacam untuk accessories haiwan ni. Any suggestions?

0 comments:

Post a Comment