Tuesday, March 11, 2014

Menanti Kamu MH370

Bebelan dari NFM pada 1:17 AM

Satu dunia dikejutkan dengan berita kehilangan pesawat MH370. Satu dunia. Perjalanan dari Kuala Lumpur ke Beijing yang sepatutnya sampai pada pukul 6.30am -- 8th March 2014 tapi tak juga sampai. Hilang dari radar secara tiba-tiba. Bermacam spekulasi yang timbul. Keadaan semakin misteri bila tiba-tiba 2 penumpang misteri yang menggunakan passport curi. Adakah terrorist? Semua tak pasti.

Satu dunia bersedih. Walaupun bukan kenalan rapat, walaupun bukan keluarga sendiri tapi cukup la berita ni mampu buat kita menangis. Kehilangan secara tiba-tiba itu adalah memeritkan lagi buat kita rasa tertekan. Tiada clue, tiada berita, tiada apa-apa. Mungkin juga mereka hidup mungkin juga mereka tiada.

Tapi entah kenapa hati kecil ini kuat mengatakan mereka masih hidup. Berpuluh kapal sibuk mencari. Beberapa buah negara turut terlibat. Jangan salahkan pilot, jangan salahkan co-pilot. Ini semua takdir dari Allah SWT. Apabila Allah SWT menyebut "Kun Fayakun" , maka jadi la ia. Hanya Allah SWT yang Maha Mengetahui apa yang terjadi kepada mereka.

Setiap kali bangun dari tidur, terus teringat akan nasib mereka. Sebelum tidur sempat berdoa semoga esoknya akan ada petunjuk dari Allah SWT. Kasihanilah keluarga mereka. Tangisan tanpa henti dari seorang isteri, seorang anak, seorang ibu dan ahli keluarga yang menunggu mereka dengan penuh harapan.



Semoga akan adanya keajaiban dari Allah SWT. Semoga Allah SWT berikan petunjuk kepada kita semua. Allah SWT Maha Mengetahui segalanya dan hanya Allah SWT yang Maha Berkuasa. Semoga misi pencarian MH370 dipermudahkan oleh Allah SWT. 

MH370
Namamu kini menjadi sebutan
Bersama doa yang sentiasa dipanjatkan kepada Tuhan
Bersama harapan yang sentiasa berpanjangan
Pulanglah kembali dan rungkailah setiap persoalan
Lihatlah
Betapa luruhnya airmata mereka yang menantimu dalam debaran

Jikapun engkau telah tiada
Khabarkanlah kepada kami di mana engkau berada
Agar kami dapat datang dan membawamu pulang
Semoga urusan pencarian ini dipermudahkan olehNYA
yang memegang segala rahsia takdir kehidupan.


MH370
Langit sudah bertukar kelabu
Kesedihan melanda terpahat dikalbu
Seluruh dunia menanti beritamu
Muncullah nanti seperti selalu.

Andai tercalar tinggalkanlah petanda
Andai terguris tunjukkanlah dimana
Andai ada tunjukkanlah rupa
Tidak nanti kami tertanya

Sudah tertulis janji bersemi
Lautan biru bertukar merah
Ya Allah Ya Tuhan kami
Kepadamu kami berserah.

0 comments:

Post a Comment