Tuesday, December 31, 2013

Simon lari rumah.

Bebelan dari NFM pada 5:15 AM

Semalam sangat la panicked! Eqa ketuk pintu bilik bagitahu Simon hilang. Simon tu one of my cat. Dia ni memang jadi favourite semua orang. Actually Simon ni dari kecik memang tak pernah pun lepaskan dia kat luar, kalau lepas pun kat porch kereta tu pun ada orang jaga dia. Dulu time dia kecik dia terlepas keluar rumah pun dia tak pergi mana, duduk je depan pintu, bukak pintu terus masuk.

Ni langsung takde. Aku dengan muka mengantuk terus keluar dengan Eqa cari Simon kat rumah-rumah taman ni. Jerit-jerit panggil dia. Risau sangat! Lagi risau kalau orang dah amik dia. Tapi still takde jumpa jugak. 

Bila petang hujan pulak. Lagi la risau asyik fikir dia je mana dia pergi semua. Sebab tahu dia tak pernah pun keluar berdikari sendiri. Aku siap bagitahu guard and jiran lagi kalau nampak tolong bagitahu. And aku post kat Facebook taman aku ni in case dorang ternampak or teramik. 

Tengah malam tetiba adik aku Daus yang kebetulan tengah ada kat luar jerit dia dah jumpa Simon. Ingatkan dia bergurau je, then aku, Abah and Apit turun, betul Simon dah balik! 

Daus cakap dia tak sedar Simon datang dari mana sebab time Daus tengah pandang cage Kelly & Lucky, si Simon meow dari belakang. Pergh! Happy gila! Terus bagi dia makan sebab dia lapar. Kesian! Tu la siapa suruh lari rumah, kalau duduk rumah ke kan dapat makan.


Alhamdulilah dia tahu jalan balik rumah and takde orang amik dia. Mesti dia ada berteduh dekat memana time hujan sebab bulu dia tak basah langsung. 



WE LOVE YOU SIMON! Please, jangan buat perangai macam ni lagi. Gugur jantung kami semua. 

0 comments:

Post a Comment