Tuesday, September 2, 2008

Lan and my Grandpa.

Bebelan dari NFM pada 11:27 PM
Okay today 2nd day of fasting.Takdela terasa penat sangat sebab hujan kan.
My mum buat steamed nestum cake, after berbuka makan, sedap cake tu. Nyum nyum! =O
Around 9pm Lan datang. Lan ni uncle aku,adik mak aku tapi umur dia baru 19.
Means I'm older than him. Sejak2 ni kan dia happy semacam je.
Sebab dia baru dpt gf! Tapi dia tak nak la ckp gf,dia kte KAWAN. Eleh!haha.
Aku tak pernah tgk dia close dengan mana2 gurl. Seriously!
But this time lain gila! Tapi sebenarnya kan aku tak berapa suka dgn perempuan tu.
Adala sebabnya,aku,adik aku n sayang aku je yang tahu. =p
This matter has changed Lan a lot i think.
Dari dia tak ske bergambar,smpai datang umah aku nak amik gambar.
Mmg gila lain la dia sekarang,aku bercinta jugak tapi takdela happy macam dia tu.
Sometimes macam orang x betul pun ada jugak.haha.
Aku cakap dengan dia dun trust that gurl sangat.
But aku lak kne balik, "Ko ni anna x leh fikir mcm tu.Kite kena fikir +ve je".
Mmg la kan but sometimes benda tu la yang wat kite tak diperbodohkan orang.
Kena2 pulak dia baru lagi dlm bnde2 mcm ni.
Lan told her, he has a niece age 20 but dia tak nak percaya.
Dia kata Lan tipu dia, entah2 aku ni gf Lan.
Hello,aku anak sedara dia and aku 20.
Ko tak caya?Meh la jumpa aku.Then baru ko fikir balik ko nak caya ke tak.haha.
Apa2 pun good luck utk ko la Lan. =)

Okay tutup citer pasal Lan.
This story seriously kalo ianya really happen to you guys.
Confirm terkejut!
Lan told us yang pagi tadi ada ramai call Lan tanya pasal atok aku.
Call pulak tengah2 pagi lak tu.
Rupanya suma macam huru hara sebab dapat cerita yang atok aku dah meninggal.
Lan lagi la terkejut dh la tengah tido.
Lan terus bukak pintu, atok aku ade je duduk.
Pas tu ada la besan nenek aku call pulak cakap kenapa tak bgth atok aku dah meninggal.
Nenek aku cakap la, "Eh tidak la,Majid ada tu tgh mesin rumput".
Ramai gila la yang call. Yang call tu pulak orang2 nusa perintis.
Dulu dorang suma duduk kat kampung tapi dorang pindah sana.
Atok aku pun ada gak rumah kat sana tapi dia lagi suka duduk kampung.

Lan cakap la kt atok aku,"Bak (bapak) nape ramai sangat call ni ingat bapak dah meninggal?"
Atok aku lak jawab dengan selamba, " Eh npe pulak?Pesan kat orang2 nusa perintis tu jangan sampai aku bang (azan) halus kat telinga dorang".
Hahahahahahahha..
Masa Lan cerita tu aku,adik2 aku and mak aku ketawa2 terbahak2..
Sebab atok aku kadang2 kalo dia bercerita ke cakap ke memang kelakar.=)
Entah siapa entah yang pandai2 buat cerita macam tu.
Ya Allah,panjangkan la umur atok aku.
(Actually aku panggil atok aku pun bapak jugak,nenek aku pun aku panggil mak =))


1 comments:

Mohamad Hafiz bin Mohd Anuar said...

huish!
saper uat wind news (khabar angin) tuh?
ahahhaha..

Post a Comment