Friday, July 2, 2010

Ignore it so it will never hurt you.

Bebelan dari NFM pada 3:50 AM

.ignore it so it will never hurt you.

Kadang-kadang kalau kita marah kita geram.Kita kena bercakap.Contohnya membebel.Bagi perasaan marah kita tu lepas atau dalam erti kata lain kita meluahkan apa yang kita tak puas hati.Especially I,bila I marah,bagi I peluang untuk bercakap and bagitahu apa yang I tak puas hati but please jangan paksa I kalau I taknak cakap.Sebab itu mendatangkan kemarahan yang berdouble-double.

Kalau I marah tapi I tak dapat nak cakap,nanti perasaan I jadi lain.Jadi yang sangat geram.Time tu akan ada 1 perasaan disudut hati yang tak tahu nak cakap macam mana.Memang tak boleh dihuraikan.Perasaan itu bagaikan melekat dengan kuat dihati.

I boleh jadi sangat la fake,tersenyum di depan anda tapi dalam hati ni rasa macam,"eh kau tahu tak aku marah and tak puas hati segala bagai dengan kau". Kadang-kadang fake itu perlu sebab kita malas nak memanjangkan arguments itu. Lagipun rasanya I dah cukup lali dengan kekasaran kot.Contohnya bila mak I marah,I anggap macam takde apa-apa sebab mak I memang selalu marah dengan tiba-tiba and now jangkit kat I.Haha. Tapi berbeza dengan Abah I sebab kalau Abah I nak tegur I dia akan cakap elok-elok sebab itu je yang boleh buat I terima teguran tu.Sebab tu I senang nak terima teguran Abah dari Mak.

p/s : ada sesetengah orang cakap,tak guna
kita nak ajar seseorang dengan cara
menengking or memukul dengan seseorang
yang dah biasa dengan semua itu.

tak tahu apa motif nak tulis entry ni.


2 comments:

syafiq kadir said...

lain orang, lain caranya.
kadang2, orang tafaham yang tu. they assume semua orang sama je.

peace awak. :)

NFM said...

and itu cara ryn :)

Post a Comment